Bara för att det är svenska dagen!

Svenska dagen

 

 

Bara för att det är svenska dagen kommer detta inlägg på det vackra språket och mitt modersmål svenska.



J



Har nu spenderat mitt höstlov och mitt första lov dessutom efter att ha tillbringat hela 9 veckor och 3 dagar i Belgien!


Höstlovet bestod av massor med god mat, boxning & löpträning, innebandy i Malax serien och skolbesök till mitt gymnasium i Finland, höll även en liten presentation där och visade denna endast tre veckor färska film ”http://www.youtube.com/watch?v=w3-DJGYb-y8 ” från min skola här i Belgien, Scandinavian School of Brussels (SSB).


"Det känns nog annorlunda och konstigt att stå på finländsk mark nu för tiden men ändå som ett varmt citat i kroppen som säger ”Du är alltid välkommen hem!”"


Var också på en snabb sväng till årets Höstdagarna 2011 som ordnades i Lempäälä i år på grund av renovering men ändå i Tammerfors, det var en lite mindre byggnad men ändå rätt mysig! Träffade Malax gänget och min kusin från Närpes och tillockmed en åländsk tjej, inte illa!


Var även på en SITZ men dresscode "OMBORD", det var riktigt uppskattat!



Dansare, militärsoldat i special styrkan och en kvinna från Indien; en perfekt mix!;P


Imorgon har vi löptest 4 km, så behöver samla lite energi nu och gå och sova! Tack för allt trevligt sällskap jag fick under höstlovet också som gjorde det ännu roligare att komma hem!;)

Godnatt!

=)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0